Waarover
heeft u een vraag?
Waarover
heeft u een vraag?
Raadpleeg onze uitgebreide FAQ en vind meteen een oplossing voor uw vraag!
Raadpleeg onze uitgebreide FAQ en vind meteen een oplossing voor uw vraag!
Betalen
Kan ik mijn geplaatste en betaalde orders digitaal bekijken?
Via jouw online PointCarré-account kun je al jouw orders gemakkelijk digitaal bekijken. Dat doe je door via ‘Mijn account’ naar ‘Overzicht orders’ te navigeren. Je hoeft jouw papieren orderoverzicht dus niet te bewaren om ze achteraf te bekijken!
Hoe kan ik betalen in de e-shop?
Je kan je bestelling in de e-shop op verschillende manieren betalen:
- Bancontact
- Bancontact app
- Visa
- MasterCard
- Maestro
- Klarna direct banking
- Giftcard
Al onze betalingsopties zijn in real-time. We starten dan ook altijd onmiddellijk na betaling, met de verwerking van jouw pakje.
Kan ik mijn bestelling plaatsten en deze achteraf betalen?
Het is niet mogelijk om een bestelling te plaatsen en de betaling achteraf te volbrengen. Alle bestellingen dienen steeds vooraf verrekend te worden via de beschikbare betaalmethoden. Een overzicht daarvan vind je hier.
Waar geef ik mijn PointCarré Giftcard of een andere waardebon in?
Cadeaubonnen, verjaardagskaarten en andere waardebonnen geef je in bij de stap met betaalopties. Daar is een invulveld voorzien dat je kan openen door op ‘cadeaubon toepassen’ te klikken. Het bedrag wordt meteen van je totaalbedrag gehouden.
Let op: kortingscodes geef je in je winkelmandje in. Deze worden niet aanvaard in de betaalstap en omgekeerd. Om een kortingscode te gebruiken, klik je in je winkelwagen door op 'Heb je een kortingscode of waardebon?'. Het tegoed van je code wordt onmiddellijk verrekend en van je totaal te betalen bedrag afgetrokken.
Lukt het niet om jouw code toe te passen? Neem dan gerust contact met ons op. We kijken graag voor je na wat er fout gaat. Klik hier om de beschikbare contactmogelijkheden te bekijken.
De betaling mislukt. Wat kan ik doen?
Wij adviseren je om een tweede betaalpoging te ondernemen. Mogelijks zijn er verkeerde gegevens ingevuld of is er een éénmalige storing.
Als ook die poging niet lukt, is er wellicht een ander probleem. Neem gerust contact met ons op zodat we kunnen achterhalen waarom het misgaat. Klik hier om de beschikbare contactmogelijkheden te bekijken. We zorgen graag voor een oplossing zodat jij toch je bestelling kan afronden.
Kan ik een factuur van mijn bestelling ontvangen?
Ben je ondernemer en ontvang je graag een factuur met je bedrijfsgegevens? Dat brengen wij graag voor jou in orde. Hiervoor stuur je het best een mail naar onze Klantenservice. Vergeet zeker niet het BTW-nummer, de adresgegevens en bedrijfsnaam door te geven.
Bezorgen & Afhalen
Verzenden jullie ook naar het buitenland?
Ja, we leveren je bestelling gratis op elk postadres in Nederland, Luxemburg en Frankrijk. Retour vanuit het buitenland is echter niet kosteloos.
Let op: PointCarré is niet verantwoordelijk voor elke vorm van douanekosten en eventuele bijkomende taksen.
Hoe lang duurt het alvorens ik mijn bestelling geleverd krijg?
Je hebt zorgvuldig gekozen, gewikt en gewogen, besteld en betaald. Uiteraard wil je dan jouw nieuwe outfit zo snel mogelijk in handen krijgen. Wij zijn zelf ook lekker ongeduldig :) We sturen elke bestelling zo snel mogelijk de deur uit.
Bestel je vóór 19u op een werkdag, dan wordt je pakje vaak al de volgende werkdag geleverd.* De geschatte leverdatum vind je ook altijd tijdens het betalen in je online winkelwagen of in je orderbevestigingsmail.
* LET OP: de geschatte levertermijn geldt enkel binnen België. Tel voor leveringen buiten België 2 tot 5 werkdagen extra.
Wanneer kan ik mijn pakje afhalen in de winkel?
We geven je per e-mail een seintje als je bestelling is aangekomen in de PointCarré winkel van jouw keuze. De verwachte levertermijn vind je in de details van je bestelling in de orderbevestigingsmail.
Klik hier voor de adressen en openingsuren van alle PointCarré winkels. Zoek via je postcode de dichtstbijzijnde winkel en plan je route online.
Kan ik mijn pakje afhalen in een PointCarré store?
Dat kan zeker!
Alle PointCarré stores doen ook dienst als afhaalpunt. Dat zijn tientallen afhaalpunten over heel België waar je ook meteen kan passen! Ook voor retour en omruilen kan je in de PointCarré stores terecht.
Klik hier voor de adressen en openingsuren van alle PointCarré stores. Zoek via je postcode de dichtstbijzijnde winkel en plan je route online.
Kan ik de status van mijn bestelling opvolgen?
Ja, dat kan. We houden je via e-mail op de hoogte van elke stap. Van bevestiging van de bestelling tot je jouw pakje in handen hebt.
Zodra je pakje bij ons vertrekt, ontvang je een mail van onze verzendpartner Bpost. Daarin vind je een link naar de track & trace van jouw pakje zodat je de levering kan opvolgen. Heb je deze mail niet ontvangen of vind je hem niet meer terug? Geen probleem, wij checken de status meteen voor je. Contacteer ons via chat, telefoon of sociale media zodat we je meteen kunnen informeren. Klik hier om de beschikbare contactmogelijkheden te bekijken.
Wat zijn de leveringsmogelijkheden?
We leveren jouw pakje altijd gratis in België, Nederland*, Frankrijk* en Luxemburg*.
Aan jou de keuze:
Jouw pakje wordt geleverd in... |
EEN POINTCARRE WINKEL |
VIA Bpost IN BELGIË |
VIA Bpost IN NEDERLAND* |
VIA Bpost IN FRANKRIJK* |
VIA Bpost IN LUXEMBURG* |
Leveringskosten |
GRATIS |
GRATIS |
GRATIS |
GRATIS |
GRATIS |
* Retourzendingen vanuit het buitenland zijn betalend.
Is mijn pakje verzekerd tegen verlies of beschadiging?
We verpakken en verzenden onze artikelen altijd met de grootste zorg. Op die manier wordt de kans op schade tijdens de verzending tot een minimum herleid. Alle artikelen worden voor verzending ook zorgvuldig gecontroleerd op eventuele fabricagefouten.
Is een artikel toch beschadigd? We zoeken samen een gepaste oplossing! Klik hier om de beschikbare contactmogelijkheden te bekijken.
Ik ben mijn bestelling vergeten af te halen in de winkel of in een postpunt. Wat nu?
Oeps, rats vergeten! Geen nood, dat kan gebeuren.
Onze PointCarré stores bewaren een order van de e-shop minstens 14 dagen. We sturen je regelmatig een reminder.
Als jouw pakje in een postpunt van Bpost geleverd werd, wacht het daar 14 dagen op jou. Als je binnen die termijn niet bent langs geweest om het op te halen, wordt het naar ons teruggestuurd.
Ben je na 14 dagen je pakje nog steeds niet komen afhalen, neem dan even contact met ons op. Klik hier om de beschikbare contactmogelijkheden te bekijken.
Wat als er niemand thuis is om mijn bestelling in ontvangst te nemen?
Door onze samenwerking met Bpost, heb jij als klant de mogelijkheid om jouw leveringsvoorkeuren aanpassen. In de verzendbevestiging die je van Bpost ontving, kan je doorklikken naar hun platform om aan te geven wat jij wenst dat er gebeurt met je pakje.
Ideaal gezien neem je jouw pakket dus persoonlijk in ontvangst. Uiteraard kan ook een ander lid van je gezin het pakket in jouw naam in ontvangst nemen.
Toch niet thuis op het moment van levering? Geen probleem! Bpost levert jouw bestelling in het dichtstbijzijnde postpunt. De postbode laat een briefje in je brievenbus achter om te laten weten waar je terecht kan.
TIP: je kan je bestelling ook op je werk of op om het even welk ander postadres laten afleveren.
Ik heb mijn bestelling niet gekregen. Is er iets fout gegaan?
Bestel je vóór 19u op een werkdag, dan wordt je pakje vaak de volgende werkdag al geleverd. De verwachte levertermijn staat ook steeds in je orderbevestiging vermeld bij de details van je bestelling.
Heb je na 5 werkdagen nog steeds je bestelling niet ontvangen? Neem dan gerust even contact met ons op. We kijken meteen de huidige status van je bestelling na en bezorgen je een update. Klik hier om de beschikbare contactmogelijkheden te bekijken.
Bestellen
Hoe garanderen wij veilig betalen op PointCarre.be?
De betaalpartner van PointCarré , Adyen, is houder van het PCI DSS-certificaat. Dit houdt in dat uw kredietkaartgegevens bij elke online aankoop via de PointCarré e-shop optimaal beschermd worden.
De PCI DSS-norm is de belangrijkste standaard op het vlak van beveiliging tegen creditcardfraude, en omvat alle veiligheidsregels en -processen die gerespecteerd dienen te worden door bedrijven die instaan voor de verwerking, het gebruik en de opslag van gevoelige gegevens afkomstig van betaalkaarten.
Kortom, uw betaalinfo is via PointCarre.be 100% veilig!
Is bestellen op PointCarre.be veilig?
Ja. Shoppen op PointCarre.be is 100% veilig!
We zijn dan ook trotse houder van het BeCommerce label, dat enkel wordt toegekend aan de beste, op en top betrouwbare webwinkels.
Je kan kiezen uit verschillende betaalmiddelen, allemaal optimaal beveiligd door PointCarré én door onze betaalpartner.
Zijn alle producten in de e-shop op voorraad?
Ja. Alle producten die je terugvindt in onze e-shop zijn op voorraad en staan te popelen om verzonden te worden!*
De geschatte leveringstijd staat op pointcarré.be vermeld bij elk product zodra je jouw maat selecteert. Ook in je online winkelwagen zie je de geschatte levertermijn van per artikel.
Onze betrouwbare partner Bpost levert jouw bestelling op een Belgisch postadres van jouw keuze of in een PointCarré winkel in jouw buurt. Verzendtijden naar het buitenland zijn afhankelijk van de bestemming.
* behalve uitzonderlijke voorraadfouten
Zijn er bijkomende kosten als ik een bestelling plaats?
Nee, er zijn geen bijkomende kosten. Alle leveringen in België, Nederland, Frankrijk én Luxemburg zijn gratis, zowel via Bpost als bij levering in een PointCarré winkel naar keuze.
Een eventuele leveringskost wordt steeds duidelijk vermeld bij het afrekenen. PointCarré hanteert bewust transparante prijzen, er zijn geen verborgen kosten. In alle prijzen is de btw reeds inbegrepen.
OPGELET: PointCarré is voor verzendingen naar het buitenland niet verantwoordelijk voor eventuele douanekosten en mogelijk bijkomende taksen.
Retour vanuit België is ook gratis. Wil je jouw bestelling vanuit het buitenland terugsturen? Dan zijn de kosten wel voor eigen rekening.
Waarom een minimale bestelwaarde in de e-shop?
Omwille van ecologische redenen versturen we geen pakketten van minder dan 19,95 euro. Meer uitleg in ons persbericht.
Een gedurfde keuze, maar voor ons de enige juiste keuze. Samen gaan we voor minder verpakkingen, minder papier, minder inkt en minder CO2-uitstoot dankzij minder transport.
Voor digitale cadeaubonnen van 15 euro maken we met plezier een uitzondering.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja, dat kan. Als je jouw bestelling wil annuleren, bel dan even naar onze klantenservice (+32 2 568 11 82). We bekijken meteen in welk stadium je bestelling zit en hoe we jou het snelst kunnen verder helpen. Klik hier om de beschikbare contactmogelijkheden te bekijken.
Laat ons ook gerust weten waarom je van je aankoop af wil zien. We vernemen graag wat er leeft bij onze klanten om onze service dag na dag nog te verbeteren.
Kan ik mijn bestelling wijzigen?
We doen er bij PointCarré alles aan om jouw pakje zo snel mogelijk te leveren. Hierdoor is het niet aangewezen om tussen je bestelling en de levering iets te wijzigen.
We kijken uiteraard wel graag voor je na of een wijziging nog mogelijk is. Neem hiervoor contact op met de klantenservice via chat, telefoon, sociale media of email. Ook als je bestelling al verwerkt werd, zorgen we graag voor een oplossing. Klik hier om de beschikbare contactmogelijkheden te bekijken.
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Wat nu?
Meteen nadat je een bestelling plaatst, krijg je van ons een bevestiging in je mailbox. Die e-mail bevat o.a. de details van je aankopen, jouw contactgegevens, bezorgadres, facturatieadres enz.
Als je een uur na het plaatsen van je bestelling de bevestigingsmail nog steeds niet in je inbox ziet, check dan zeker je map Ongewenste E-mail. Bij je eerste bestelling wordt de e-mail namelijk mogelijk onterecht als spam beschouwd. Je kan de status van jouw bestelling ook terugvinden in jouw online PointCarré account bij ‘Overzicht orders’.
Heb je na het checken van bovenstaande tips nog steeds geen duidelijkheid over de status van je bestelling? Neem dan gerust even contact met ons op. We kijken graag voor je na of jouw bestelling goed verwerkt werd. Klik hier om de beschikbare contactmogelijkheden te bekijken, je kan ons via chat, telefoon, sociale media of mail bereiken.
Retour & Omruilen
Kan ik een donatie terugbetaald krijgen?
Hartelijk dank voor jouw donatie aan Think Pink, een organisatie die ons nauw aan het hart ligt! Jouw bijdrage gaat integraal naar Think Pink. Dankzij jouw donatie steun je de acties van Think Pink in strijd tegen borstkanker. Helaas kunnen wij geen donaties terugbetalen.
Heb je deze donatie aan jouw winkelwagentje toegevoegd om van een korting te profiteren, maar heb je het artikel nadien teruggestuurd? Wij betalen uiteraard het geretourneerde artikel terug, maar het is niet mogelijk om jouw schenking terug te betalen.
Is retourneren altijd gratis?
Een artikel terugzenden vanuit België en Frankrijk kan bij PointCarré 100% gratis.
Een retour gaat als volgt:
Jouw pakje werd geleverd... |
IN EEN POINTCARRE WINKEL |
VIA Bpost |
|
Je kan gratis omruilen of een automatische terugbetaling krijgen via dezelfde weg als je originele betaling in één van onze PointCarré winkels. |
- Je kan gratis omruilen of een automatische terugbetaling krijgen via dezelfde weg als je originele betaling in één van onze PointCarré winkels. - Je kan gratis terugsturen via Bpost vanuit België en via La Poste vanuit Frankrijk. - Je kan betalend terugsturen via Bpost vanuit het buitenland*. |
*Voor retour uit het buitenland: het retouradres is "PointCarre.be retour / Korte Mate 9 / BE 9042 DESTELDONK".
Gelieve wel altijd de retourvoorwaarden te respecteren. Als je de voorwaarden respecteert, garanderen we je een vlotte terugbetaling.
Mag ik artikelen die ik gekocht heb met een cadeaubon ook retourneren?
Ja. Ook artikelen die je gekocht hebt met een cadeaubon kan je zonder problemen retourneren. Dat kan volgens identiek dezelfde procedure als elke andere aankoop. Je ontvangt een terugbetaling in de vorm van een nieuwe cadeaubon.
Kan ik een artikel terugsturen?
Meteen nadat je een bestelling plaatst, krijg je van ons een bevestiging in je mailbox. Die e-mail bevat o.a. de details van je aankopen, jouw contactgegevens, bezorgadres, facturatieadres enz.
Als je een uur na het plaatsen van je bestelling de bevestigingsmail nog steeds niet in je inbox ziet, check dan zeker je map Ongewenste E-mail. Bij je eerste bestelling wordt de e-mail namelijk mogelijk onterecht als spam beschouwd. Je kan de status van jouw bestelling ook terugvinden in jouw online PointCarré account bij ‘Overzicht orders’.
Heb je na het checken van bovenstaande tips nog steeds geen duidelijkheid over de status van je bestelling? Neem dan gerust even contact met ons op. We kijken graag voor je na of jouw bestelling goed verwerkt werd. Klik hier om de beschikbare contactmogelijkheden te bekijken, je kan ons via chat, telefoon, sociale media of mail bereiken.
Kan ik een artikel omruilen?
Was het wel liefde op het eerste gezicht, maar helaas niet jouw maatje? Geen probleem. Stuur het artikel retour en we betalen je het artikel terug. Plaats zelf een nieuwe bestelling met de juiste maat of kleur.
Een retour gaat als volgt:
Jouw pakje werd geleverd... |
IN EEN POINTCARRE WINKEL |
VIA Bpost |
Je kan gratis omruilen of een automatische terugbetaling krijgen via dezelfde weg als je originele betaling in één van onze PointCarré winkels. |
- Je kan gratis omruilen in een PointCarré winkel of een automatische terugbetaling krijgen via dezelfde weg als je originele betaling. - Je kan gratis terugsturen via Bpost vanuit België. - Je kan betalend terugsturen via Bpost vanuit het buitenland*. |
*Voor retour uit het buitenland: het retouradres is "PointCarre.be retour / Korte Mate 9 / BE 9042 DESTELDONK".µ
Let op: geen retour mogelijk voor mondmaskers, ondergoed, cosmetica (nagellak, parfum, lippenstift, ...) en Panini-artikelen.
Hoe krijg ik mijn retour terugbetaald?
Je krijgt het aankoopbedrag van jouw online bestelling terug via dezelfde weg als de originele betaling. Het aankoopbedrag staat binnen vijf werkdagen op jouw bankrekening.
In onze winkels
Je kunt jouw online bestellingen in al onze PointCarré winkels retourneren. Je krijgt het aankoopbedrag terug via dezelfde weg als de originele betaling. Het aankoopbedrag staat binnen vijf werkdagen op jouw bankrekening.
Heb je jouw online aankoop deels met een Giftcard, of andere waardebon betaald? Dan ontvang je een waardebon voor terugbetaling per mail voor dat bedrag. Deze kun je verzilveren bij een volgende aankoop.
Via onze bezorgpartner Bpost
Stuur je jouw online bestelling per post aan ons terug? Dan krijg je het aankoopbedrag altijd terug via dezelfde weg als je originele betaling. Je ontvangt het aankoopbedrag binnen 14 dagen na het terugzenden van je pakje.
Heb je jouw online aankoop deels met een Giftcard, of andere waardebon betaald? Dan ontvang je een waardebon voor terugbetaling per mail voor dat bedrag. Deze kan je verzilveren bij een volgende aankoop.
Naar welk adres stuur ik mijn pakje retour?
Voor retour uit het buitenland: het retouradres is "PointCarre.be retour / Korte Mate 9 / BE 9042 DESTELDONK".
Stuur je een pakje retour vanuit België? Gebruik dan het retourlabel uit je pakje voor een gratis terugzending.
Wat zijn de retourvoorwaarden voor artikelen die ik terugzend?
Gelieve steeds de volgende retourvoorwaarden te respecteren:
- Stuur retourartikelen binnen 30 dagen na ontvangst terug via Bpost of in een PointCarré winkel;
- Retourartikelen zijn altijd ongedragen en onberispelijk schoon;
- Retourartikelen hebben steeds hun originele labels;
- Geen retour mogelijk voor mondmaskers, ondergoed en cosmetica (nagellak, parfum, lippenstift, ...);
- Stop retourartikelen altijd in de originele verpakking.
Als je de voorwaarden respecteert, garanderen we je een vlotte terugbetaling.
Mag ik soldenartikelen ook gratis retour sturen?
Ja hoor, ook soldenartikelen mag je bij PointCarré probleemloos retourneren. Zolang je de retourvoorwaarden respecteert, zorgen we er voor!
Hebben jullie de artikelen die ik heb teruggezonden goed ontvangen?
Zodra we jouw teruggezonden artikelen ontvangen hebben, brengen we je daarvan per e-mail op de hoogte.
Heb je twee weken na de verzending nog geen e-mail van ons ontvangen? Neem dan contact met ons op. Klik hier om de beschikbare contactmogelijkheden te bekijken.
Kan ik een bewijsje krijgen bij afgifte van mijn retour?
Ja hoor, uiteraard.
In onze PointCarré winkels doen we dit standaard niet om het milieu te ontzien. Op eenvoudig verzoek aan de kassa geven we je met plezier een ondertekend bewijsje mee dat we jouw artikelen retour hebben ontvangen in de winkel.
Bij retour via Bpost geef je het pakje af in een postpunt, een contactpunt waar Bpost pakjes levert en ophaalt. Je ontvangt er steeds een retourbewijs. Dit is het enige geldige bewijsje van afgifte van retour, bewaar dit dus goed!
Account
Moet ik me registreren om te kunnen bestellen?
Registreren is niet verplicht, maar heeft wel een aantal voordelen.
Met een PointCarré account worden je gegevens bij elk order automatisch ingevuld en zie je een handig overzicht van al je online bestellingen. Bovendien kunnen we je punten enkel toekennen, als je ingelogd bent. Niks dan voordelen dus!
Wil je dat liever niet, dan kan je ook als gast betalen.
Kan ik mijn offline aankopen raadplegen via mijn online account op PointCarre.eu?
Het is helaas niet mogelijk om de aankoophistoriek van je offline aankopen in te kijken via je online account.
Als je een vraag over jouw winkelaankopen hebt, geef ons dan gerust een seintje. We kijken het graag voor je na. Klik hier om de beschikbare contactmogelijkheden te bekijken.
Kan ik mijn gegevens wijzigen?
Ja hoor. You’ve got the power!
De info van je e-shop account kan je op ieder moment zelf wijzigen op PointCarré.be.
Klik op 'Inloggen' bovenaan. Eens in jouw PointCarré account kan je alle info aanpassen en adressen wijzigen of toevoegen.
Andere wijzigingen, zoals een adreswijziging, of ander telefoonnummer geef je best door via customerservice@pointcarre.be Deze info passen wij met plezier voor je aan.
Algemeen
Conformiteit & garantie
Wij garanderen dat onze goederen conform zijn aan je bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die je ervan mag hebben rekening houdende met de specificaties van het product. Wij garanderen natuurlijk ook dat onze goederen voldoen aan alle op het ogenblik van je bestelling bestaande reglementering.
Bovendien hanteren wij wat betreft het leveren van goederen de wettelijke minimumgarantietermijn van twee jaar indien het goed niet conform is aan de geplaatste bestelling. Dit betekent dat bij gebreken of defecten aan het goed tot 2 jaar na de levering dit goed kosteloos wordt hersteld, dan wel vervangen.
Voor zover dit mogelijk en redelijk is, heb je de keuze tussen herstelling of vervanging. Enkel ingeval de herstelling of de vervanging buitensporig of onmogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heb je het recht om een prijsverlaging of de ontbinding van de verkoopsovereenkomst te eisen.
Wij vragen je om ons eventuele gebreken of defecten te melden binnen de 2 maanden van de vaststelling ervan. Indien het defect of gebrek zich manifesteert binnen de 6 maanden na de levering wordt dit geacht reeds te hebben bestaan voor de levering, tenzij wij het tegendeel kunnen bewijzen. Na 6 maanden zal je zelf moeten bewijzen dat het gebrek reeds bij de levering aanwezig was.
I need help! Hoe kan ik jullie bereiken?
Need somebody? Not just anybody?
Ons e-shop team staat voor je klaar!
Je kan ons bereiken ...
- 24/7 via het contactformulier;
- 24/7 op het nummer +32 2 568 11 82;
- 24/7 per e-mail via customerservice@pointcarre.be
- via de Customer Service Chat op pointcarre.be van maandag tot vrijdag 9u tot 17u en op zaterdag van 10.30u tot 18.30u.
Ik heb een suggestie of klacht. Wat nu?
Een idee? Een suggestie? Een klacht? Alle feedback is welkom!
Je kan ons bereiken via +32 61 32 52 30, via de Customer Service Chat, per e-mail via info@pointcarre.eu of via het online contactformulier. Klik hier voor meer info.
We beantwoorden je bericht persoonlijk en zo snel mogelijk. We zoeken samen naar een gepaste oplossing en brengen je zo nodig rechtstreeks in contact met de juiste contactpersoon.
Samen maken we van PointCarre.be de beste e-shop ooit!
Naast onze eigen klachtenprocedure, kan u sinds 1 juni 2015 voor buitengerechtelijke consumentengeschillen terecht bij de Consumentenombudsdienst (COD). Deze dienst kan u in de eerste plaats informatie verschaffen over uw rechten als consument.
Indien u klachten heeft, kan u hiervoor ook bij de COD terecht. De COD zal uw klacht analyseren om deze vervolgens aan het bevoegde bemiddelingsorgaan door te geven.
Meer info op https://www.consumentenombudsdienst.be/nl.
PointCarré draagt het Becom label. Wat houdt dat in?
PointCarré onderschrijft de regels van Becom, hét Belgische keurmerk voor bedrijven die producten en/of diensten verkopen via internet. Daardoor bent u als consument zeker dat u op PointCarré.be veilig online kan bestellen, met duidelijke garanties, heldere voorwaarden en transparante communicatie.
Bedrijven die het Becom kwaliteitslabel dragen, voldoen aan alle regels van de Belgische wetgeving én hanteren daarnaast ook de nog strengere gedragscode van Becom. Kortom, je hebt als consument geen enkele reden meer om te twijfelen aan online aankopen op PointCarré.be.
Klantenservice
Mijn pakket is bezorgd, maar ik heb niets ontvangen. Waar is mijn pakket bezorgd?
Heb je per e-mail al Track&Trace-gegevens van ons ontvangen (via onze bezorgpartner Bpost)? Gebruik deze gegevens om te achterhalen waar jouw pakket zich bevindt. Het zou kunnen dat het pakket bij een postpunt is geleverd.
Mogelijk heb je bij Bpost jouw voorkeuren voor alle leveringen aangepast bij een vorige bestelling die via hen geleverd werd. In dat geval is het pakje waarschijnlijk op de plaats geleverd die je voorheen als jouw voorkeur hebt ingesteld, omdat je niet thuis was op het moment dat de postbode langs kwam.
Heb je hier vragen over? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Dan helpen wij jou meteen verder.
Wat is de levertermijn van mijn bestelling?
Als je voor 19u een bestelling plaatst, wordt deze meestal de volgende dag bezorgd. Sommige artikelen hebben een iets langere levertermijn. De verwachte levertermijn kan je steeds nakijken in je winkelmandje of in je orderbevestigingsmail.
Zodra de bestelling verzonden is, ontvang je een mail met tracking zodat je het pakket kan volgen. Als je niet thuis bent, zal Bpost het pakket naar een postpunt brengen, tenzij jij andere voorkeuren hebt ingegeven voordat je bestelling aangeboden werd. Het pakket wacht daar twee weken op jou en wordt daarna teruggestuurd.
Mijn bestelling is na 14 dagen teruggebracht naar het afhaalpunt. Kan ik mijn pakje toch nog ontvangen?
Heb je je bestelling niet binnen 14 dagen opgehaald bij het postkantoor, of is deze om een andere reden naar ons teruggestuurd, maar wil je de bestelde artikelen toch graag ontvangen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. We zullen ons best doen om je pakket op te halen en naar je terug te sturen.
Ik heb andere producten ontvangen dan ik besteld heb. Wat nu?
Een verkeerd artikel ontvangen? Dat lossen we graag meteen voor je op!
Neem aub even contact met ons op zodat we het in orde kunnen brengen. Klik hier om de beschikbare contactmogelijkheden te bekijken.
Mijn bestelling was onvolledig. Wat nu?
Sorry daarvoor, dat hoort niet te gebeuren! We zetten het graag voor je recht.
Neem contact op met onze klantenservice voor een oplossing. We kijken na wat er fout gelopen is en zorgen ervoor dat het ontbrekende artikel zo snel mogelijk naar je toe komt.
Mijn bestelde artikel vertoont gebreken. Wat kan ik doen?
Sorry daarvoor, dat hoort niet te gebeuren! We zetten het graag voor je recht.
We kunnen je het snelst helpen in één van onze winkels. Kom gerust langs met het artikel en je retourformulier, dan bekijken we het probleem ter plekke en zoeken we samen met jou een gepaste oplossing. Dat kan een omruiling of een terugbetaling van het artikel zijn.
Als onze PointCarré winkels niet vlot bereikbaar voor je zijn, neem dan contact op met onze klantenservice om de mogelijkheden te bespreken.
Ik heb iets gekocht met korting, maar de maat is verkeerd. Kan ik alsnog korting krijgen?
Jazeker, als je jouw artikel ongedragen en ongeschonden retourneert binnen de vastgelegde termijn van 30 dagen, kan je het artikel ruilen voor een andere maat tegen de kortingsprijs waarvoor je het artikel oorspronkelijk kocht.
Die omruiling gaat het vlotst in één van onze winkels, ook voor online bestellingen. Daar kan het juiste artikel voor je gereserveerd of opnieuw besteld worden aan de kortingsprijs. Als je liever niet naar één van onze winkels gaat, kun je het artikel kosteloos retourneren met het retourformulier. Zodra wij het pakket hebben ontvangen in ons magazijn storten wij het aankoopbedrag terug. Je kunt daarna zelf de juiste maat bestellen en ons contacteren om het prijsverschil te verrekenen. Neem hiervoor gerust contact op met onze Klantenservice.
Hoe lang is de PointCarré Giftcard geldig en waar kan ik deze besteden?
Een cadeaubon van PointCarré is 1 jaar geldig en besteedbaar in al onze winkels en op PointCarré.be. Via de webshop geef je de barcode in bij de stap met betaalopties. In de winkel toon je jouw bon zodat onze collega’s hem kunnen inscannen. Het bedrag van de cadeaubon wordt in beide gevallen meteen van je totaalbedrag afgetrokken.
De PointCarré Giftcard hoeft niet in één keer te worden besteed. Je ontvangt zowel via de webshop als in onze winkels een nieuwe bon met het restbedrag zodat je dat later nog kan uitgeven. Een cadeaubon van PointCarré is cumuleerbaar met andere acties en promoties.
Het is niet mogelijk om de PointCarré Giftcard in te wisselen voor geld.
Heb je een andere vraag over je Giftcard? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.
Is een artikel op voorraad en kan ik het reserveren?
Heb je een artikel op de webshop gezien dat je graag in de winkel wil reserveren? Dat kan! Neem hiervoor gerust contact op met onze klantenservice. We helpen je graag meteen verder via de Customer Service chat.
Zijn we niet beschikbaar via chat? Stuur ons de link naar de productpagina of de referentie van het artikel per mail en dan kijken wij graag voor je na of het artikel nog beschikbaar is in een winkel in jouw buurt. We beantwoorden jouw bericht zo snel mogelijk.
We kunnen een artikel vrijblijvend drie dagen voor jou reserveren. Artikelen met korting kunnen we jammer genoeg niet reserveren.
Veelgestelde Vragen
Wat is de levertermijn van mijn bestelling?
Als je voor 19u een bestelling plaatst, wordt deze meestal de volgende dag bezorgd. Sommige artikelen hebben een iets langere levertermijn. De verwachte levertermijn kan je steeds nakijken in je winkelmandje of in je orderbevestigingsmail.
Zodra de bestelling verzonden is, ontvang je een mail met tracking zodat je het pakket kan volgen. Als je niet thuis bent, zal Bpost het pakket naar een postpunt brengen, tenzij jij andere voorkeuren hebt ingegeven voordat je bestelling aangeboden werd. Het pakket wacht daar twee weken op jou en wordt daarna teruggestuurd.
Wat zijn de retourvoorwaarden voor artikelen die ik terugzend?
Gelieve steeds de volgende retourvoorwaarden te respecteren:
- Stuur retourartikelen binnen 30 dagen na ontvangst terug via Bpost of in een PointCarré winkel;
- Retourartikelen zijn altijd ongedragen en onberispelijk schoon;
- Retourartikelen hebben steeds hun originele labels;
- Geen retour mogelijk voor mondmaskers, ondergoed en cosmetica (nagellak, parfum, lippenstift, ...);
- Stop retourartikelen altijd in de originele verpakking.
Als je de voorwaarden respecteert, garanderen we je een vlotte terugbetaling.
Hoe krijg ik mijn retour terugbetaald?
Je krijgt het aankoopbedrag van jouw online bestelling terug via dezelfde weg als de originele betaling. Het aankoopbedrag staat binnen vijf werkdagen op jouw bankrekening.
In onze winkels
Je kunt jouw online bestellingen in al onze PointCarré winkels retourneren. Je krijgt het aankoopbedrag terug via dezelfde weg als de originele betaling. Het aankoopbedrag staat binnen vijf werkdagen op jouw bankrekening.
Heb je jouw online aankoop deels met een Giftcard, of andere waardebon betaald? Dan ontvang je een waardebon voor terugbetaling per mail voor dat bedrag. Deze kun je verzilveren bij een volgende aankoop.
Via onze bezorgpartner Bpost
Stuur je jouw online bestelling per post aan ons terug? Dan krijg je het aankoopbedrag altijd terug via dezelfde weg als je originele betaling. Je ontvangt het aankoopbedrag binnen 14 dagen na het terugzenden van je pakje.
Heb je jouw online aankoop deels met een Giftcard, of andere waardebon betaald? Dan ontvang je een waardebon voor terugbetaling per mail voor dat bedrag. Deze kan je verzilveren bij een volgende aankoop.
Hoe lang duurt het alvorens ik mijn bestelling geleverd krijg?
Je hebt zorgvuldig gekozen, gewikt en gewogen, besteld en betaald. Uiteraard wil je dan jouw nieuwe outfit zo snel mogelijk in handen krijgen. Wij zijn zelf ook lekker ongeduldig :) We sturen elke bestelling zo snel mogelijk de deur uit.
Bestel je vóór 19u op een werkdag, dan wordt je pakje vaak al de volgende werkdag geleverd.* De geschatte leverdatum vind je ook altijd tijdens het betalen in je online winkelwagen of in je orderbevestigingsmail.
* LET OP: de geschatte levertermijn geldt enkel binnen België. Tel voor leveringen buiten België 2 tot 5 werkdagen extra.
Kan ik mijn pakje afhalen in een PointCarré store?
Dat kan zeker!
Alle PointCarré stores doen ook dienst als afhaalpunt. Dat zijn tientallen afhaalpunten over heel België waar je ook meteen kan passen! Ook voor retour en omruilen kan je in de PointCarré stores terecht.
Klik hier voor de adressen en openingsuren van alle PointCarré stores. Zoek via je postcode de dichtstbijzijnde winkel en plan je route online.
Is bestellen op PointCarre.be veilig?
Ja. Shoppen op PointCarre.be is 100% veilig!
We zijn dan ook trotse houder van het BeCommerce label, dat enkel wordt toegekend aan de beste, op en top betrouwbare webwinkels.
Je kan kiezen uit verschillende betaalmiddelen, allemaal optimaal beveiligd door PointCarré én door onze betaalpartner.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja, dat kan. Als je jouw bestelling wil annuleren, bel dan even naar onze klantenservice (+32 2 568 11 82). We bekijken meteen in welk stadium je bestelling zit en hoe we jou het snelst kunnen verder helpen. Klik hier om de beschikbare contactmogelijkheden te bekijken.
Laat ons ook gerust weten waarom je van je aankoop af wil zien. We vernemen graag wat er leeft bij onze klanten om onze service dag na dag nog te verbeteren.
Kan ik mijn bestelling wijzigen?
We doen er bij PointCarré alles aan om jouw pakje zo snel mogelijk te leveren. Hierdoor is het niet aangewezen om tussen je bestelling en de levering iets te wijzigen.
We kijken uiteraard wel graag voor je na of een wijziging nog mogelijk is. Neem hiervoor contact op met de klantenservice via chat, telefoon, sociale media of email. Ook als je bestelling al verwerkt werd, zorgen we graag voor een oplossing. Klik hier om de beschikbare contactmogelijkheden te bekijken.